tisdag 9 januari 2018

Book buying ban



Jag och Jamie från Bokugglor bestämde oss för att ha en book buying ban januari till och med februari. Då vi båda insåg att vi har väldigt många olästa böcker som ligger och dräller här och var. Vi bestämde därför att göra det gemensamt, då det kändes som om att det var lättare att genomföra och faktiskt klara av en sådan book buying ban om vi gjorde det tillsammans. Vi känner båda två att vi är sugna på att läsa de böckerna vi redan äger, så förhoppningsvis kommer det att hjälpa oss i vår strävan efter att minska våra TBR-högar.

Inofficiellt så började min book buying ban redan i december, då jag har sett till att inte köpa några fysiska böcker sedan den 15 december. Men nu är det alltså officiellt och min book buying ban är i full gång! Jag har satt upp några regler för mig själv under denna tid. Jag får fortfarande skaffa e-böcker, då det är den fysiska TBR-en som jag vill minska. Jag har därtill valt att inte avboka mina Fairyloots och Owlcrates, så de böckerna kommer som sagt fortfarande att komma hem till mig. Men utöver det så skall det inte bli några fler bokköp. Men när jag började nu i januari så hade jag 172 stycken olästa fysiska böcker. I skrivande stund har den siffran sänkts till 170, men siffran skall alltså ner mer än så innan denna book buying ban är över!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. haha ja heja heja! :D jag tycker det går riktigt bra xD har snart gått 1 månad sedan jag köpte en fysisk bok :D

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...